SOGUのアイテムは、その思想の通り要素を削ぎ落とした極端に主張を抑えたミニマルで静かなデザインの製品が多いです。メディアでも「主張しないデザイン」として紹介されることが多く、私たちの意図がしっかり伝わっている様で嬉しく感じています。

「空間で主張しないデザイン」であることは製品デザインで大切にしているのですが、商品としてはこの情報量過多な時代の中で注目されずに広がっていかないと考えた結果、カラフルで抽象的なイメージカットをアクセントにして、パッケージや販促物に利用することにしました。

このイメージカットのおかげでブランドの世界観に奥行きと拡がりが生まれたように感じています。

SOGU’s items often embody an extremely restrained and minimalist design philosophy, removing elements to achieve a quiet and understated aesthetic. Frequently recognized as “designs that don’t assert themselves” in the media, we are delighted that our intentions are coming across effectively.

While maintaining the principle of being “designs that don’t demand attention in a space,” we recognized the challenge of gaining visibility in an era saturated with excessive information. As a result, we decided to incorporate colorful and abstract image cuts as accents, using them in packaging and promotional materials.

Thanks to these image cuts, our brand’s essence has gained depth and breadth, creating an expanded perspective within the realm of our brand identity.